Tuesday, March 18, 2014

siyah tığ işi yelek

Merhabalar sevgili site takipçilerimiz. Yogun istek üzerine sizlere bugün siyah tığ işi yelek yazisini paylasmaya karar verdik.



 



baykuş çanta



bu sıralar hep  iplerle haşır neşir oldum. Kutay Galib'e yaptığım hırka ve yelekten sonra tabiki ablamız Simay içinde bir şeyler yaspmak istedim. simayımda 5 yaşında. ona da bu güzel çantayı gönderiyorum. güle güle kullan prensesim. 


 


siyah tig isi yelek 1


siyah tig isi yelek 2


siyah tig isi yelek 3


siyah tig isi yelek 4



siyah tig isi yelek 5



siyah tig isi yelek 6



siyah tig isi yelek 7



siyah tig isi yelek 8


Kutay Galip'in hırkası



kız kardeşimin bebişi aramıza henüz katılmış (1 ay) olan Kutay Galibimiz hoş geldin sefalar getirdin. allah sağlıklı ve uzun ömürler nasip etsin. gelişin bizi çok memnun etti. çok sevindik. Kutayımızı henüz göremedik .ahh gurbet. dört gözle bekliyoruz o güzel kokunu içimize çekmek için.


bu hırkayı da güzel günlerde giysin inşallah . nasılda yakışırmış küçük adama. öpüyorum o güzel mis kokulu yanaklarından.


daha önce yamış olduğum mavi erkek yeleğine  bakmak isterseniz buradan bakabilirsiniz.


siyah tig isi yelek 9


siyah tig isi yelek 10


siyah tig isi yelek 11



siyah tig isi yelek 12


mavi erkek süveteri



şu sıcackların kendini hisstettirdiği bu günlerde örgüler artık kamadı ama bu başka.


kız kardeşimin beklediğimiz bebişi için mavi bir yelek örmek istedim. yelek diğerlerine benzemiyordu çok hoşuma gitti. şu anda düğmeleri yok daha dikmedim. fakat yinede göstermek istedim. beğenilerinize sunuyorum. güle güle kullansın bebişimiz.


siyah tig isi yelek 13



siyah tig isi yelek 14



siyah tig isi yelek 15



siyah tig isi yelek 16



siyah tig isi yelek 17



siyah tig isi yelek 18



siyah tig isi yelek 19



siyah tig isi yelek 20



siyah tig isi yelek 21


krem rengi botiler

 Bu da canım  Simaycım  için yaptığım krem rengi botilerim. Elim alışmışken hepsini birden yapayım istedim. bu aralar biraz ara vermiştim. çini kursuna devam ediyorum. oraya yoğunlaşmak istedim. yakında çiniden yaptıklarımıda sizinle paylaşırım.


siyah tig isi yelek 22



siyah tig isi yelek 23



siyah tig isi yelek 24



siyah tig isi yelek 25


pembe botiler



daha önce yapmış olduğum kahverengi botilerin pembesini bitirdim. biraz uzun sürdü bitirmesi. botileri aslında artan iplari değerlendirmek amaçlı yapmıştım bu yüzden boğaz kısmı biraz kısa oldu ipim yetmedi. yeni denemeler yapıcam onlarıda buradan yayınlarım


siyah tig isi yelek 26



siyah tig isi yelek 27



siyah tig isi yelek 28



siyah tig isi yelek 29



siyah tig isi yelek 30



siyah tig isi yelek 31


kışlık örgü botiler



kızıma ördüğüm el örgüsü  bot. büyük kızım içim kahve renkleri kullandım küçük kızım  ise pembe tonlarını istedi. şu anda pembesini örüyorum bitirince onuda paylaşıcam. botları kelebekvehobilerinde gördüm çok güzellerdi. bende hemen işe koyuldum sonuç bu. 


 taban kısmını koyu kahveden ayağının ölcüsünü alarak sık iğne yaptım. üzeri ise boğaz kısmına kadar sık iğne ön tarafı üçlü trabzan ile birer azaltarak yaptım. en üst bölümünü lif örerken yapılan parmak dolama tekniği  ile yaptım. düğmelerin olduğu bölüm sadece sık iğne.







siyah tig isi yelek 32



siyah tig isi yelek 33



siyah tig isi yelek 34



siyah tig isi yelek 35



siyah tig isi yelek 36



siyah tig isi yelek 37



siyah tig isi yelek 38



siyah tig isi yelek 39



siyah tig isi yelek 40



siyah tig isi yelek 41



siyah tig isi yelek 42



 



baharlık bolero



Bahara yaptığım baharlık bolero. malesef bahar bittikten sonra yetiştirebildim. daha önce bu boleronun kırmızı olanlarınıda yayınlamıştım. bu da kırık beyaz olanı. yakasındaki broş Aslının gönderdiği kurdele fiyonklardan. 



siyah tig isi yelek 43



siyah tig isi yelek 44



siyah tig isi yelek 45



siyah tig isi yelek 46



siyah tig isi yelek 47


kalpli bebek şapkası



bu bebek şapkasını internetten bulmuştum. bende resmi büyüterek yatım. arkadaşımın kızı eylüle hediye ettim. kalpler sonradan örülerek şapkanın üzerine dikildi. 



siyah tig isi yelek 48



siyah tig isi yelek 49



siyah tig isi yelek 50






son şapkalar bunlar



kış bitti artık ama bunlar seneye hazırlık.bu sene kış uzun sürünce bolca örgü yaptık. hiç kullanmadığımız kışlıklar bile yerinden çıktı. çok şükür bahar geldi artık. 






siyah tig isi yelek 51



siyah tig isi yelek 52



siyah tig isi yelek 53



siyah tig isi yelek 54



siyah tig isi yelek 55



siyah tig isi yelek 56



siyah tig isi yelek 57



siyah tig isi yelek 58


Eylülün örgülerine devam



daha bitmediğini söylemiştim bunlarda devamı 



siyah tig isi yelek 59



siyah tig isi yelek 60



siyah tig isi yelek 61



siyah tig isi yelek 62



siyah tig isi yelek 63



siyah tig isi yelek 64



siyah tig isi yelek 65



siyah tig isi yelek 66



siyah tig isi yelek 67



siyah tig isi yelek 68



siyah tig isi yelek 69



siyah tig isi yelek 70



siyah tig isi yelek 71


Eylülün örgülerine devam



daha önce yarısını gösterebildiğim örgülerin devamı 






siyah tig isi yelek 72



siyah tig isi yelek 73



siyah tig isi yelek 74



siyah tig isi yelek 75



siyah tig isi yelek 76



siyah tig isi yelek 77



siyah tig isi yelek 78



siyah tig isi yelek 79



siyah tig isi yelek 80



siyah tig isi yelek 81






siyah tig isi yelek 82



siyah tig isi yelek 83



siyah tig isi yelek 84



siyah tig isi yelek 85



siyah tig isi yelek 86



siyah tig isi yelek 87


bitmedi daha devamı var !!!!!


Eylülün örgüleri



marifetli arkadaşım Semra kızı Eylül için yaptıklarını bizimle paylaştı .paylaşım için teşekkürler. ellerine emeğine sağlık değerli arkaşım. 



siyah tig isi yelek 88



siyah tig isi yelek 89



siyah tig isi yelek 90



siyah tig isi yelek 91



siyah tig isi yelek 92



siyah tig isi yelek 93



siyah tig isi yelek 94



siyah tig isi yelek 95



siyah tig isi yelek 96



siyah tig isi yelek 97



siyah tig isi yelek 98



siyah tig isi yelek 99



siyah tig isi yelek 100



siyah tig isi yelek 101



siyah tig isi yelek 102


daha bitmedi devamıda var ama şimdilik bukadar yükleyebildim. tekrar devam edicem.


Eylül'ün bolerosu



daha önce Birsel ablanın yapmış olduğu bolerodan fakat kırmızı renklisini bende Eylüle yaptım.

sayılarını isteyenler için

 ARKA: 76 ilmek , kenarlarda 16 ters,burgular 4 burguların arası 6 ilmek

ÖN:her iki tarafı bir ördüm. kesmeler ve artırmalar eşit olsun diye. önleri de 20 ilmekten başladım. 1 er  artırarak gittim ortaya gelince 1 er keserek yakaya kadar geldim.

KOLLAR: 38 ilmek 6 ters 2 düz devam ettim.

YAKA: ilmek çıkararak ördüm. yaka kısmını sona gelmeden geri dönerek biraz daha fazladan ördüm.



siyah tig isi yelek 103



siyah tig isi yelek 104



siyah tig isi yelek 105



siyah tig isi yelek 106



siyah tig isi yelek 107



siyah tig isi yelek 108






converse 2

Bunlarda diğer yaptığım converseler. diğeri Umut'a biraz büyük gelince bir küçüğünü yaptım.


siyah tig isi yelek 109



siyah tig isi yelek 110



siyah tig isi yelek 111



siyah tig isi yelek 112






converse patiklerim

bende şu an 5. ayında olan apartmanmızın yakışıklısı umut için yaptığım  converse patik.


siyah tig isi yelek 113



siyah tig isi yelek 114



siyah tig isi yelek 115



siyah tig isi yelek 116



siyah tig isi yelek 117



siyah tig isi yelek 118



siyah tig isi yelek 119



siyah tig isi yelek 120



siyah tig isi yelek 121



siyah tig isi yelek 122



siyah tig isi yelek 123



siyah tig isi yelek 113



siyah tig isi yelek 125



siyah tig isi yelek 115






bolerolarrr

Birsel teyzenin torunu Elanura yaptığı bolerolar. Birsel teyze müthiş marifetli bir bayan . aslında ona marifetli demeye dilim varmıyor çünki o marifet üstü yetenekli biri. yaptığı örgüler harika. ama benim elimde bunlar vardı. bunları çekebildim. isterimki bütün yaptıklarını görün. imkanım olursa yine sizinle paylaşmaya çalışırım.


siyah tig isi yelek 127



siyah tig isi yelek 128



siyah tig isi yelek 129



siyah tig isi yelek 130



siyah tig isi yelek 131



siyah tig isi yelek 132



siyah tig isi yelek 133



siyah tig isi yelek 134



siyah tig isi yelek 135



siyah tig isi yelek 136



siyah tig isi yelek 137



siyah tig isi yelek 138






fıstıklı hırka

Meral hocamızın örmüş olduğu kızlara fıstıklı hırka modeli. çok beğendim. nasıl yapıldığını bilmiyorum. ama kolaymış. bende bolca resim çektim anlaşılsın diye.


siyah tig isi yelek 139



siyah tig isi yelek 140



siyah tig isi yelek 141



siyah tig isi yelek 142



siyah tig isi yelek 143



siyah tig isi yelek 144



siyah tig isi yelek 145



siyah tig isi yelek 146


çiçek motifli şal



Arife arkadaşımın Müberra'ya yaptığı çiçek motifli şal. çiçek motifleri motif aparatı ile yapılıp örümcek diğer adı cin düğümü ile birleştirildi. çok güzel oldu. ellerinize sağlık. 






siyah tig isi yelek 147



siyah tig isi yelek 148



siyah tig isi yelek 149



siyah tig isi yelek 150



siyah tig isi yelek 151



siyah tig isi yelek 152


MÜBERRA arkadaşımın yaptığı yelek



marifetli arkadaşım Müberra yeleği yaparken resimledi sağolsun. yelek çok da güzel oldu. ellerine sağlık.  


Eylül güle güle giysin. 


siyah tig isi yelek 153






siyah tig isi yelek 154



siyah tig isi yelek 155



siyah tig isi yelek 156



siyah tig isi yelek 157



siyah tig isi yelek 158



siyah tig isi yelek 159



siyah tig isi yelek 160


ponponlu şapkaaa 2



daha önce Defneye bir yelek örmüştüm. yelekten artan ipten şapka yaptım.


 


siyah tig isi yelek 161



siyah tig isi yelek 162



siyah tig isi yelek 163






noel baba



 yeni yıl size ve sevdiklerinize sağlık ve bol şans getirir inşallah.  


siyah tig isi yelek 164


siyah tig isi yelek 165







siyah tig isi yelek 166


siyah tig isi yelek 167


yılbaşı ağacı



yeni yıl gelmeden bende bir ağaç yaptım. 






siyah tig isi yelek 168



siyah tig isi yelek 169



siyah tig isi yelek 170






ponponlu şapkaaa



          yeni şapka . 112 ilmekten başladım. 4 numara şiş kullandım. biraz lastik ördüm.  sonra 8'erli ters ve düz olarak ördüm düz yerlere burgu yaptım. ipim daha önce yaptığım yelekten kalma olduğu için ponponlara yetmedi.ponpon için  diğer mor ipi kullandım. uyumlu olmaları için aralarına çiçek attım.  


 siyah tig isi yelek 171



siyah tig isi yelek 172



siyah tig isi yelek 173



siyah tig isi yelek 174



siyah tig isi yelek 175






köpekli şapka

büyük kızıma ördüğüm bu şapkayı şimdi küçük kızım takıyor. pembe yerlerini lif yaparken kullandığımız parmağa dolama tekniği ile yaptım . atkısını şişle haroşa ördüm. köpeğin burnunu örüp içine elyaf doldurdum. iğne gözlerini ve burnunu işledim.


siyah tig isi yelek 176



siyah tig isi yelek 177



siyah tig isi yelek 178



siyah tig isi yelek 179






örgüden güllü fular



soğuklar geldi artık atkıları takma zamanı .annemin bana ördüğü güllü fular .  






siyah tig isi yelek 180










siyah tig isi yelek 181



siyah tig isi yelek 182siyah tig isi yelek 183






örgü kulaklık

Artan iplerden kızım ve arkadaşına yaptığım kulaklıklar. çok kullanışlı.

 30 ilmekten başladım. 10'ar ilmek kenarlara 10 ilmekde ortada bıraktım. ortadaki 10 ilmeği burgu yaptım.


siyah tig isi yelek 184



siyah tig isi yelek 185



siyah tig isi yelek 186



siyah tig isi yelek 187


Defnenin yeleği

arkadaşım Cananın kızı Defne için yaptığım yelek. Defnecim canım benim 1,5 yıl önce elime doğdu. bir bakıma manevi kızım sayılır. öpüyorum onuda buradan.

yeleği omuzdan başladım. omuz kısmındaki çiçekleri tığ ile 4 zincir çektikten  sonra tekrar şişe taktım. ortalarınada boncuk diktim.


siyah tig isi yelek 188



siyah tig isi yelek 189



siyah tig isi yelek 190



siyah tig isi yelek 191



siyah tig isi yelek 192



siyah tig isi yelek 193



akıllı süveter

         Arkadaşım Meleğin kızı Bahar için yaptığım akıllı ipten süveter.


siyah tig isi yelek 194siyah tig isi yelek 195







siyah tig isi yelek 196



siyah tig isi yelek 197


ajurlu süveter



 soğuklar başlayınca kazaklar da  yerini almaya başladı. bu süveteri 3 parça halinde ördüm. 


siyah tig isi yelek 198
   


1.bölüm bel kısmı. ön 90 arka 90 ilmek ile başladım. bel kısmını 2 ters 2 düz yani lastik ördüm. bel için 4 numaralı şiş kullandım. gögüs altına gelene dek ördüm . uzunluk size bağlı.bitmeye 1 parmak kala düğme deliği açar gibi ilikler açtım. 2 kestim sonra iki artırdım. oradan kurdelesini geçirdim. kurdele istemeyenler düz örebilir.


siyah tig isi yelek 199



siyah tig isi yelek 200



siyah tig isi yelek 201




üst tarafı 2 bölüm halinde ördüm.sağ ve sol . kolunuzun uzunluğunz göre. dikdörgen ördüm. hiçbir artırma ve kesme yok. üst tarafları 6 numaralı şiş ile ördüm. 79 ilmekten başladım. 2 tane başta 2 tane sonda olmak üzere düz ördüm .sonra 3 kestim,kestiğim ilmeğin içinden 3 tane çıkardım. bu şekilde sonuna kadar devam ettim. önden başladım hiç kesmeden omuzdan arkaya kadar devam ettim.diğer kol içinde aynısını yaptım. birleştirirken kolları yarıya kadar diktim. kalan yeri ikiye atırıp birini bel bölümünün ön tarafına diğerinide arka tarafına diktim. yalnız sırt yerine gelen kısmı biraz boyuna doğru diktim ki arkası açılıp kollarda kaymasın diye. süveter giyilmeye hazır. simayın hırkası 



siyah tig isi yelek 202



siyah tig isi yelek 203



siyah tig isi yelek 204



siyah tig isi yelek 205










kirpi şapka


siyah tig isi yelek 206



siyah tig isi yelek 207



siyah tig isi yelek 208



siyah tig isi yelek 209



siyah tig isi yelek 210



siyah tig isi yelek 211




















meyra için yaptığım yelek


siyah tig isi yelek 212



siyah tig isi yelek 213



siyah tig isi yelek 214



siyah tig isi yelek 215














mor kazağın beyezıda burada


siyah tig isi yelek 216



siyah tig isi yelek 217



siyah tig isi yelek 218



siyah tig isi yelek 219
ilk sırada tığ işi yaptığım yelek var.


siyah tig isi yelek 220



siyah tig isi yelek 221



siyah tig isi yelek 222
Bu yelekleri daha sonra hırkaya dönüştürebilirsiniz. Buda hırkası nasıl?


siyah tig isi yelek 223


mor kazakla başlayalım .

kızım için yaptığım mor kazağım. büyük kızım ve yeğenim içinde beyazını örüyorum.


siyah tig isi yelek 224



siyah tig isi yelek 225













siyah tig isi yelek 226









Ziyaret etmeniz gereken guzel makale : tığ işi yazlık motifli bolero yapılışı

No comments:

Post a Comment