Wednesday, March 26, 2014

cam boya ile ilgili görseller kolay

Selam degerli web sitesi ziyaretcilerimiz. Yogun talep aldigimiz icin sizlere bugün cam boya ile ilgili görseller kolay yazisini yayinlamaya karar verdik.

Merhaba!

Geçen günkü yazılarımdan birinde sevgili 10parmakta10marifet arkadaşım bana cam boyamasını nasıl yaptığımı sormuştu ben de ona bir söz vermiştim, bugün cam boyama ile ilgili bir post hazırladım, hem onun için, hem de merak edip ilgilenen diğer arkadaşlarımız için...

Yine geçen gün sevgili Hobivakti'nin bu yazısında görüp aşık olduğum ve çeyizim için hazırlamak istediğim hakkında da yorum bıraktığım bu çalışmadan da esin aldım, hatta esinlenmedim çok çok beğendiğim için aynı desenleri de kullandım, hatıra olarak kalacak bu güzel eserin fikir annesi değerli Hobivakti'ne de çok çok içten teşekkürlerimi iletiyorum :) ve tabağın desenleri de değerli Dekupaj Resimleri blogundan :)




Şimdi gelelim adım adım çalışmamızı nasıl hazırladığımıza;




Önce istediğiniz büyüklükte bir cam objeyi buluyoruz, mesela ben dün Carrefour'dan 5 liraya aldım bu pasta altlığını, Paşabahçe Patisserie serisi,


cam boya ile ilgili gorseller kolay 1






Sonra desen olarak kullanacağımız dekupaj resmini seçiyoruz,



cam boya ile ilgili gorseller kolay 2






Kıvrımlarıyla birlikte uygun ve dikkatli bir şekilde kullanacağımız şekilleri kesiyoruz,



cam boya ile ilgili gorseller kolay 3






Şimdi sıra resimlerimizi tabağa yapıştırmakta. Ben ince bir fırça ve Cadence Dekupaj Tutkalı kullanıyorum,



cam boya ile ilgili gorseller kolay 4






Resmimizin üstüne tutkalımızı ince bir tabaka halinde sürüyoruz,



cam boya ile ilgili gorseller kolay 5






Tabağımızın alt kısmına resmimizi yapıştırıyoruz. Resmimizin dış tarafına da bir kat daha tutkalımızı sürmemiz gerekli, çünkü daha sonra boyayacağız, tutkal aynı zamanda koruyucu vazifesi görecek.



cam boya ile ilgili gorseller kolay 6






Tabağımızın içten görünümü de bu şekilde,



cam boya ile ilgili gorseller kolay 7






Bütün resimlerimizi bu yöntemle arzu ettiğimiz şekilde yapıştırdık,



cam boya ile ilgili gorseller kolay 8






Şimdi içten bu şekilde görünüyor...



cam boya ile ilgili gorseller kolay 9






Ben ek desen olarak akrilik normal boya ile fırçamın arkası yardımıyla minik puantiyeler de kondurmak istedim, ama benim puantiyelerim hiçbir zaman düzgün olmaz :)



cam boya ile ilgili gorseller kolay 10



cam boya ile ilgili gorseller kolay 11



cam boya ile ilgili gorseller kolay 12



cam boya ile ilgili gorseller kolay 13






Puantiyelerimiz de iyice kuruduktan sonra boyamaya başlayabiliriz. Ben cam boyarken kimi zaman akrilik boya kullanıyorum, ama cam boyarken en iyisi enamel boya kullanmak bence. Enamel boya kuruduktan sonra isterseniz 21 gün kullanmadan bekletince, isterseniz de turbo fırında bir saat fırınlanınca yıkanabilir duruma geliyor. Ben Folkart markasının enamel boyasını kullandım.



cam boya ile ilgili gorseller kolay 14






Ponpon sünger fırça ile hafif hafif boyamızı uygulamaya başlıyoruz, ben merkezden dışa doğru uyguluyorum ki daha düzgün ilerleyeyim,



cam boya ile ilgili gorseller kolay 15






İlk kat boya işlemi tamam, biraz kurumaya bırakıyoruz,



cam boya ile ilgili gorseller kolay 16






İlk kat boyamızın iç taraftan görünümü...



cam boya ile ilgili gorseller kolay 17






Sonra yine tam ortadan ikinci katımızı uygulamaya başlıyoruz, tam kapatıcı olsun diye, ki genelde iki kat boyamak yeterli oluyor, yine de emin olmak için objemizi ışığa tutunca eğer tam opak bir görüntü elde edilmemişse bir kat daha atmakta fayda var demektir...



cam boya ile ilgili gorseller kolay 18






Veeee, işte bittiiii...






İkinci kat da kuruduktan sonra tabağımız hazır...



cam boya ile ilgili gorseller kolay 19



cam boya ile ilgili gorseller kolay 20






Yakın detaylar...



cam boya ile ilgili gorseller kolay 21



cam boya ile ilgili gorseller kolay 22



cam boya ile ilgili gorseller kolay 23






Ve uzaktan görünüm...



cam boya ile ilgili gorseller kolay 24






Umarım faydalı olabilmişimdir...






Herkese kocaman sevgiler :)



Bu konu hakkinda daha detayli bilgi gorebileceginiz faydali bir sayfa : cam boyama teknikleri video

No comments:

Post a Comment